Opleidingsorkest

Een goede opleiding is belangrijk als basis voor de toekomst. Muziek maken is niet alleen het kunnen lezen van noten en het bespelen van een instrument. Het gaat ook om de techniek van goed ademhalen, het gebruiken van je ademsteun en het ontwikkelen van je (muzikale) gehoor. Daarom besteden we veel aandacht aan opleiding en wordt deze ingevuld door professionele docenten.

Opleidingsorkest

Het opleidingsorkest is voor de jonge en beginnende muzikanten de eerste kennismaking met samen musiceren en de opstap naar het harmonieorkest. Het opleidingsorkest staat onder leiding van dirigent Arjan Eek uit Heino. Hij is afgestudeerd aan het conservatorium en heeft als professioneel muzikant al vele jaren ervaring. Door zijn enthousiaste manier van werken en grote betrokkenheid, weet hij de muzikanten goed te motiveren.

Het opleidingsorkest treedt jaarlijks op tijdens het jeugdconcert en het zomerconcert. Daarnaast zijn er optredens in samenwerking met andere (jeugd)orkesten en zijn er optredens mogelijk op bijv. campings of tijdens evenementen (bijv. Kerstmarkt Vaassen, Kerst Play in Epe).

Het opleidingsorkest repeteert wekelijks op vrijdagavond van 19.00 tot 20.00 uur in de Hezebrink in Emst. Je bent altijd welkom!

De leden van het opleidingsorkest kunnen altijd versterking gebruiken. Muziek maken is een hobby voor je leven, want het is niet aan leeftijd gebonden. Wil je een instrument naar keuze spelen, kom dan eens luisteren.