Harmonieorkest

Het harmonieorkest bestaat uit ongeveer 40 personen en repeteert eenmaal per week - op de donderdagavond - onder leiding van Jasper Esselink. De repetitie begint om 19.30 uur en eindigt om 22.00 uur en vindt plaats in de Hezebrink in Emst.

Harmonieorkest

Sinds 1996 komt het orkest uit in de vierde divisie, vroeger de eerste afdeling. Zowel in 1996 als in 2005 behoorde het orkest tot de beste van Nederland. Hiervoor ontving zij een uitnodiging voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap, dat in 2006 in de Maaspoort te Venlo resulteerde in een verdienstelijke 2e plaats. Een absoluut hoogtepunt in de historie van onze vereniging.

Jaarlijks verzorgt het orkest diverse optredens, zowel binnen als op straat, waaronder een uitgebreid winterconcert voor onze donateurs en liefhebbers uit Emst en omgeving. Het repertoire van het orkest is zeer gevarieerd. Bij ieder concert wordt er weer naar gestreefd om een zo gevarieerd programma te laten horen. Muziekstukken die voor de luisteraars prettig zijn om naar te luisteren en die voor de muzikanten een individuele uitdaging bieden om zichzelf te verbeteren. Zo worden er (licht) klassieke stukken gespeeld maar ook concertwerken, pop-, film- en marsmuziek staan met regelmaat op het programma.

Muziek maken is een hobby voor je leven. Een fantastische hobby! Wil je dit ook ervaren en een instrument naar keuze bespelen? Kom dan eens luisteren. Je bent altijd welkom!