De opmaat (voorheen speelgroep)

Onder leiding van Dianca Stegeman gaan jonge leerling muzikanten samen musiceren in de opmaat. Deze leerlingen hebben minimaal één (half)seizoen muziekles gehad. Op een ontspannen en toch serieuze wijze oefenen zo'n 10 tot 15 jeugdleden op vrijdagavond van 18.00-18.45 uur in de Hezebrink.

Een ideale kweekvijver voor talent

Het samen musiceren in de opmaat is een ideale aanvulling op onze muziekopleiding. De jeugdige muzikanten leren door middel van eenvoudige muziekstukken samen met plezier muziek te maken, naar anderen te luisteren, hun rol in de diverse muziekstukken te herkennen en de aanwijzingen op te volgen van een dirigent. Met deze ervaring op zak kunnen alle muzikanten op een gegeven moment doorstromen naar het opleidingsorkest (vanaf diploma A) en een aantal jaren later naar het harmonieorkest.

Wij vinden het belangrijk dat de leerlingen zich betrokken voelen bij muziekvereniging ‘Prins Bernhard’. Daarom organiseert de jeugdcommissie aan het begin van het seizoen een jeugduitje en treedt de opmaat twee keer per jaar op. Dit is tijdens het jeugdconcert in het voorjaar en het zomerconcert aan het einde van het seizoen.

Heb je niet via onze vereniging les, maar wil je wel ervaren hoe leuk het is om samen met leeftijdsgenootjes muziek te maken? Kom gerust eens luisteren op vrijdagavond en wie weet speel jij binnenkort mee met het volgende concert.